Güzellik merkezlerinde cayma hakkı var mı?
Öncelikle güzellik merkezlerinde sıkça rastlanan taksitli alışveriş sözleşmelerine bir bakalım. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre bu sözleşmelerden 7 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden cayma hakkınız bulunmaktadır.
Güzellik merkezine verilen para geri alınır mı?
Ayrıca, tüketicinin hizmetten yararlanmak için işletmeye ödeme yapmış fakat hizmeti almamış veya söz verilen tarihte hizmeti başlatmamış olması durumunda güzellik merkezi tüketiciden aldığı ödemeyi eksiksiz olarak iade etmek zorundadır, aksi takdirde tüketicinin hizmetten yararlanmak için işletmeye ödeme yapmış fakat hizmeti almamış veya söz verilen tarihte hizmeti başlatmamış olması durumunda güzellik merkezi tüketiciden aldığı ödemeyi eksiksiz olarak iade etmek ve faiziyle birlikte geri ödemek zorundadır.
Güzellik Merkezi sözleşme İptali Nasıl Olur?
Güzellik Merkezi tarafından fesih bildirimi: Müşteri, Güzellik Merkezi’ne sözleşmeyi feshetmek istediğini bildirir. Bu bildirim yazılı veya sözlü olarak yapılır. Sözleşme incelemesi: Güzellik Merkezi, müşterinin fesih talebini inceler ve sözleşme şartlarını kontrol eder.
Lazer parası geri alınır mı?
Tüketici Tahkimi: İkamet ettiğiniz il veya ilçedeki Tüketici Tahkimlerine, ödeme yapıldığını ve geri ödeme almadığınızı ispatlayacak belgelerle (örneğin sözleşmeler, yazışmalar, banka ekstreleri) başvurabilirsiniz.
Ne gibi durumlarda cayma bedeli ödenmez?
İnternet hızının düşük olması gibi sebeplerden dolayı internetin beklenen verimi sağlamadığı durumlarda Tüketiciyi Koruma Kanunu uyarınca iptal bedeli ödemeden aboneliklerinizi iptal ettirebilirsiniz.
14 gün içinde cayma hakkı kalktı mı?
E-ticaret kapsamındaki mesafeli satış sözleşmelerinde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girecek.
Güzellik merkezleri müşteriye dava açabilir mi?
Tüketicinin aldığı hizmet, sağlık sorunlarına yol açarsa veya beden bütünlüğünü bozarsa tüketici, hizmeti aldığı kuruluştan maddi ve manevi tazminat da talep edebilir ve dava açabilir.
Bir güzellik merkezini nereye şikayet edebilirim?
Başvurular ikamet ettiğiniz yerdeki veya uyuşmazlığın yaşandığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Başvuru tamamen ücretsizdir. Başvurular şahsen, avukat aracılığıyla, e-devlet üzerinden veya şahsen yapılabilir.
Para iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?
Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.
İmzalanan sözleşme iptal edilir mi?
Sözleşmenin feshi, yalnızca ifası devam eden sözleşmeler (hizmet sözleşmesi, kira sözleşmesi, vekalet sözleşmesi, depolama sözleşmesi vb.) için mümkündür. Sözleşmeden dönme, derhal ve düzenli ifası gereken sözleşmelerde ve ifasına henüz başlanmamışsa ifası devam eden sözleşmelerde kullanılabilen bir fesih sebebidir.
Alınmayan hizmetin bedeli ödenir mi?
(Yargıtay 13.HD. 2017/1768 E. 2018/8032 K. 17.09.2018 T.) Özetle tüketici, istediği bir hizmete ilişkin sözleşmeyi yaptıktan sonra, herhangi bir nedenle hizmeti almak istemezse, yararlanamadığı hizmete karşılık gelen bedeli alma hakkına sahiptir; ödemişse de ödediği bedelin iadesini isteme hakkına sahiptir.
Sözleşmeden cayma nasıl olur?
MADDE 8 – (1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin bu süre içinde noter aracılığıyla satıcıya gönderilmesi yeterlidir.
Lazerde cayma hakkı var mı?
MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Güzellik merkezine verilen kapora geri alınır mı?
HUKUKUMUZDA DEPOZİTO KAVRAMI YOKTUR, ancak sözleşmenin akdedilmesi üzerine yapılan ödeme “bağlayıcı para” (pey para) ve “ödeme parası” olarak iki farklı biçimde tanımlanmıştır. Dolayısıyla ödenen depozito bir “bağlantı parası” ise, sözleşmeden çekilme durumunda bile alınan tutar iade edilecektir.
Lazer yanığı için dava açılır mı?
Lazer epilasyon nedeniyle tazminat talebi: Lazer epilasyonun yanlış kullanımı sonucu oluşan yanıklar veya diğer sağlık sorunları nedeniyle tazminat talebi yapılabilir. Yaralanan taraf lazer epilasyon sonucu maddi zarara uğrarsa maddi tazminat talebinde bulunabilir.
Cayma hakkı süresi kaç gün?
Tüketicinin bunlar dışında tahsil ettiği diğer ücretler, tüketicinin anapara ve tahakkuk eden faizi alacaklıya geri ödediği tarihten itibaren yedi gün içinde tüketiciye iade edilir. Tüketicilere ilk defa tüketici kredi sözleşmeleri için 14 gün içinde cayma hakkı tanınır.
İmzalanan sözleşme iptal edilebilir mi?
Cayma hakkı herhangi bir nedene bağlı olmayıp, sözleşmenin kurulmasından itibaren belirli bir süre içinde kullanılması gereken bir haktır. Cayma hakkı, sözleşmenin kurulmasından itibaren on dört gün içinde kullanılmalıdır. Cayma hakkı, bozucu bir yenilik yaratan ve diğer tarafa ulaştıktan sonra geri alınamayan bir haktır.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?
Tüketicinin cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler de vardır. Kitap ve DVD gibi ürünler, arızalı veya hasarlı olmadıkları sürece bu kapsama girmez. İç çamaşırı, mayo ve küpe gibi iade durumunda hijyen sorunu yaratabilecek aksesuarlar ve giysiler de bu haktan hariç tutulabilir.
Bir güzellik merkezini nereye şikayet edebilirim?
Başvurular ikamet ettiğiniz yerdeki veya uyuşmazlığın yaşandığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir. Başvuru tamamen ücretsizdir. Başvurular şahsen, avukat aracılığıyla, e-devlet üzerinden veya şahsen yapılabilir.